Pak jsme mladým lidem dali příležitost reagovat na negativní aspekty sociálních sítí virální kampaní. Pozvali jsme je na GoViral Ideaton! Jeden víkend ve vršovické Sokolovně, 30 mladých lidí a jejich nápady. Víkend plný brainstormingu, workshopů (o skvělý úvod do marketingu se postarali HolkyzMarketingu), týmových výzev, podpory mentorů,… a výsledkem bylo pět nápaditých a velmi aktuálních námětů na virální kampaně, jež mladí odprezentovali před porotou.


Hodnotila se jejich originalita, zacílenost, propracovanost, autentičnost i finanční náročnost. Mladí měli přehled, ukázali nám, jakou v sobě mají sílu dát věci do pohybu! Ukázali nám, že nejsou lhostejní a že moc dobře ví, kde jsou největší slepá místa sociálních sítí.
Sexuální predátoři na sociálních sítích, kteří často vystupují pod falešnými profily, aby získali důvěru mladistvých a navázali s nimi bližší kontakt. Sharenting, fenomén, kdy rodiče nadměrně sdílejí na sociálních sítích fotografie, videa a osobní informace svých dětí, může ohrozit soukromí dětí a vystavit je rizikům. "Clean girl aesthetic" jako populární styl, který zdůrazňuje čistotu, zdraví a jednoduchost, často s důrazem na přirozené krásy a zdravou pokožku může omezovat dívčí autenticitu a přirozenou potřebu být sama sebou. Emocionální přejídání v souvislosti se sociálními médii, fenomén, kdy lidé jedí nadměrně nebo nekontrolovaně jako reakci na negativní emoce, které mohou být vyvolány například stresem či úzkostí ze sledování sociálních sítí. FOMO - strach z toho, že něco zmeškáme nás nutí být neustále online a sledovat, co se děje, abychom nepřišli o žádné zajímavé zážitky, zprávy nebo události, které ostatní zažívají. Pět negativních vlivů, pět námětů na virální kampaně!


Doufáme, že nějakou brzy uvidíme online/offline a že společně dokážete, že post na sítích může mít vliv i mimo display!
Ideathon je součástí mezinárodního projektu GoViral!, který podpořil Dům zahraniční spolupráce v programu Erasmus+.
