Virální kampaní proti negativnímu vlivu sociálních sítí

Jaký negativní vliv na Vás mají sociální média? Otázka aktuální pro každého z nás. Ptali jsme se mladých lidí a jejich odpovědi jsou následující: hůře se soustředím, jsem línější přemýšlet, odvádějí mou pozornost, ubírají mi příležitosti k reálným sociální kontaktům, kvůli nim se moc porovnávám s ostatním atd. Seznam by mohl být mnohem delší. Ve zkratce jim sociální média přináší stres, přehlcení, izolaci, prázdnotu, sebenenávist či vyhoření. 

Virální kampaní proti negativnímu vlivu sociálních sítí

Pak jsme mladým lidem dali příležitost reagovat na negativní aspekty sociálních sítí virální kampaní. Pozvali jsme je na GoViral Ideaton! Jeden víkend ve vršovické Sokolovně, 30 mladých lidí a jejich nápady. Víkend plný brainstormingu, workshopů (o skvělý úvod do marketingu se postarali HolkyzMarketingu), týmových výzev, podpory mentorů,… a výsledkem bylo pět nápaditých a velmi aktuálních námětů na virální kampaně, jež mladí odprezentovali před porotou.

A66A1299new9A66A1447new9

Hodnotila se jejich originalita, zacílenost, propracovanost, autentičnost i finanční náročnost. Mladí měli přehled, ukázali nám, jakou v sobě mají sílu dát věci do pohybu! Ukázali nám, že nejsou lhostejní a že moc dobře ví, kde jsou největší slepá místa sociálních sítí.

Sexuální predátoři na sociálních sítích, kteří často vystupují pod falešnými profily, aby získali důvěru mladistvých a navázali s nimi bližší kontakt. Sharenting, fenomén, kdy rodiče nadměrně sdílejí na sociálních sítích fotografie, videa a osobní informace svých dětí, může ohrozit soukromí dětí a vystavit je rizikům. "Clean girl aesthetic" jako populární styl, který zdůrazňuje čistotu, zdraví a jednoduchost, často s důrazem na přirozené krásy a zdravou pokožku může omezovat dívčí autenticitu a přirozenou potřebu být sama sebou. Emocionální přejídání v souvislosti se sociálními médii, fenomén, kdy lidé jedí nadměrně nebo nekontrolovaně jako reakci na negativní emoce, které mohou být vyvolány například stresem či úzkostí ze sledování sociálních sítí. FOMO - strach z toho, že něco zmeškáme nás nutí být neustále online a sledovat, co se děje, abychom nepřišli o žádné zajímavé zážitky, zprávy nebo události, které ostatní zažívají. Pět negativních vlivů, pět námětů na virální kampaně!

A66A1266new9A66A1356new9

Doufáme, že nějakou brzy uvidíme online/offline a že společně dokážete, že post na sítích může mít vliv i mimo display!

Ideathon je součástí mezinárodního projektu GoViral!, který podpořil Dům zahraniční spolupráce v programu Erasmus+.

Návrh bez názvu