Víkend, který odstartoval nápady
Hned od rána panovala skvělá atmosféra – teplý čaj, deky, smích a spousta energie. Každý měl prostor říct, co potřebuje k tomu, aby se cítil v pohodě a mohl ze sebe dostat maximum. Kreativita totiž roste tam, kde se člověk cítí bezpečně a může být sám sebou. Lucie ze Zkratek života otevřela den inspirativním příběhem o tom, jak dobrovolnictví dokáže měnit svět i samotného člověka. A Markéta z Holek z Marketingu přidala praktické tipy, jak tvořit kampaně, které se opravdu šíří – a hlavně dávají smysl.
Kreativita na plné obrátky
Když se do toho účastníci pustili, šlo to rychle. Týmy se formovaly spontánně, nápady létaly vzduchem. Všichni mluvili, psali, kreslili a ladili detaily svých kampaní. Někdo měl zkušenosti s grafikou, sociálními sítěmi, jiný s dobrovolničením. Každý přinesl něco svého – a dohromady to tvořilo mix, který fungoval. Bylo inspirující sledovat, jak spolupracují lidi, kteří se ještě včera neznali. Někteří přijeli z Moravy, jiní z Prahy. Do projektu se dostali přes školu, Charitu nebo třeba díky pozvánce ve whatsapp skupině. A právě to je kouzlo GoViral – otevře dveře všem, kteří chtějí dělat něco, co přesahuje je samotné.

Směr: Řecko!
Po obědě se odkryla soutěžní zadání. Každý tým zvolil vlastní téma a šanci ukázat, jak by svou myšlenku dokázal „rozjet do světa“. Cesta na finále do Řecka se s každou hodinou zdála reálnější a bylo vidět, že mladí to berou vážně. Každý chtěl, aby jeho kampaň měla dopad, aby dokázala změnit pohled lidí kolem sebe. V neděli se všechno uzavřelo velkým finále. Týmy představily své virální kampaně a ukázaly, jak komunikovat, na jakých kanálech sdílet, aby se téma dostalo k cílové skupině, aby to mělo smysl. Všechno autentické, všechno s přesahem. Porota se ptala na finanční náročnost kampaně, odhadovaný rozpočet a další otázky, které všem ukázaly, že mladí vědí, jak na to!
Porota ocenila a jako vítěze do Řecka poslala autory/ky virální kampaně na téma sharenting, emoční přejídání spojené se sociálními sítěmi a offline kampaň s názvem "Ujelo ti to", která poukazuje na problém FOMO - strachu, že o něco přijdeme.
Každý může být součástí změny
Když porota vyhlásila vítěze, v sále bylo jasně cítit jedno: energie, která tu vznikla, neskončí jedním víkendem. Všichni, kdo byli u toho, se shodli, že GoViral není jen akce. Je to výzva. Svět se sám nezmění, ale když se potkají lidi, kteří chtějí, dokážou cokoli. Ať už jsi kreativní duše, introvert s velkými nápady, nebo někdo, kdo má prostě chuť dělat věci jinak, tohle je tvoje místo. GoViral! znamená ukázat, že mladí nejsou lhostejní. Že jim záleží na planetě, na lidech, na budoucnosti.

Tak co, přidáš se příště taky?
Protože svět se fakt může změnit. A klidně to může začít v jedné sokolovně v Praze.